![9. třída](https://img33.rajce.idnes.cz/d3302/17/17351/17351527_9e7177a45f036f9d603dfc46cea3c129/images/7-trida.jpg?ver=0)
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Po | M | Př | Čj | Aj | Ch | Vv | |||
Út | Čj | D | F | Vp | M | Tv | |||
St | Nj | Čj | M | Aj | Hv | Vp | |||
Čt | M | Ch | D | Aj | Čj | F | Z | Pč | |
Pá | M | Čj | Tv | Př | Nj | Vo |
Dvoudenní exkurze 9. třídy byla zaměřena na nejvýznamnější místa Prahy. Viděli jsme Staroměstské náměstí s orlojem, Karlův most, Kampu, Čertovku. Na Petřínskou rozhlednu jsme vyjeli lanovkou, odkud jsme si mohli prohlédnout nejen stověžatou Prahu, ale i Strahovský stadion, který je nevětším stadionem na světě. Dále jsme prohlédli Pražský hrad, Národní muzeum a nejlepším zážitkem bylo večerní představení Kytice v Národním divadle.
Naše škola se opět zapojila do jarního úklidu s názvem Čistá Vysočina, kterou každoročně vyhlašuje Krajský úřad Kraje Vysočina. Žáci uklízeli odpadky jak v samotném městysi, tak podél komunikací v jeho okolí. Aktivní účast na této akci je součástí plánu environmentální výchovy.
U příležitosti Roku české hudby 2024 se v naší škole uskutečnil 27. března 2024 celoškolní projekt s názvem Rok hudby. Zatímco žáci prvního stupně pracovali odděleně, tedy ve svých třídách, žáci 6.–9. ročníku měli možnost si vybrat, ve které z pěti skupin napříč třídami, by rádi pracovali. Žáci se tak učí spolupracovat v jiném kolektivu, při práci se vzájemně poznávají, učí se komunikovat a na závěr svoji odvedenou práci prezentovat. A jaké skupiny pracovaly? První tým se věnoval „Čtyřkám v hudbě“. Letos si připomínáme významná výročí Bedřicha Smetany, Antonína Dvořáka, Leoše Janáčka, Jiřího Šlitra a dalších. A právě jmenovaným patřila největší pozornost prvního týmu. Další skupina se věnovala „Rytmu v hudbě“, žáci si vyrobili hudební nástroje a nacvičili rytmické vystoupení s obručemi. Třetí tým nás provedl svými oblíbenými interprety v „Současné hudbě“, což byl název jejich dílny. Žáky zaujal Mirai, kapela The Tap Tap, ale i například Karel Gott a další. Cílem bádání dalšího kolektivu byl „Zvuk“. Žáci zviditelňovali zvuk, měřili hluk, předváděli pokusy se zvukem a vyrobili si tři druhy píšťalek. Poslední ze skupin se zaměřila na „Barevnou hudbu“, na pomoc si vzali boomwhackers. Při prezentaci pak zahráli dobrovolníci z řad publika písničku Kočka leze dírou, pes oknem. Pátý tým si pro ně připravil barevné noty, podle kterých pod vedením pane učitele hráli. Prezentace se všem týmům povedly a ostatní spolužáci je se zaujetím poslouchali. V letošním školním roce nás čeká ještě jeden celoškolní projekt „Olympijská Francie“, který bude i pro rodiče s dětmi.