| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Po | Čj | Aj | M | Inf | D | Vv | ||
| Út | M | Ch | Čj | Aj | Vo | Tv | ||
| St | Nj | M | Čj | Př | F | Vp | ||
| Čt | Nj | M | Z | Aj | Čj | Ch | Pč | Hv |
| Pá | Tv | M | Čj | D | Př | F |
Letos bylo oblastní kolo na nové škole. Sešlo 9 týmů, které změřily svoje síly v kvalifikaci a pak v pavoukovi. Naše škola vyslala dva týmy a oba postupují do krajského kola, protože tým ViSton se umístil na 2. místě (Ondra Smolík, Veronika Horská, Timo Nikolaichuk) a tým SuSton na 3. místě (Richard Hrůza, Filip Zvěřina, Míša Nikrmajerová). Blahopřejeme!
Ve čtvrtek 6. listopadu a v pátek 7. listopadu proběhl v rámci druhého stupně Kurz přežití ve světě financí na téma rodinný rozpočet. Žáci získali představu o tom, kolik stojí bydlení, doprava, jídlo či oblečení, jaké výdaje jsou pravidelné a nepravidelné a jaké další nezbytné i zbytné položky se vyskytují v životě průměrné čtyřčlenné domácnosti. Ve skupinkách — „rodinách“ — plánovali rodinné výdaje včetně způsobu bydlení. Někteří byli velmi šetrní, jiní by členům domácnosti více dopřávali. Některá rozhodnutí byla úsměvná, například společný telefon pro sourozence, bydlení v rekreační chatě nebo na hausbótu. Na konci dne žáci zhodnotili rodinné příjmy a výdaje a spočítali, kolik jim ročně zbývá nebo kolik jim chybí. Deváťáci navázali na loňský program s názvem Peníze pod kontrolou. Na modelovém příkladu si osvojili praktické zacházení s osobními financemi a zásady „domácího účetnictví“. Získali reálný obraz o možnostech kontroly financí v domácnosti i o nástrahách dospělého života — od vlivu reklamy až po možnosti reklamace.
Žáci 8. a 9. ročníku základní školy se v rámci projektu Cesta odpadu vydali na výpravu za poznáním, jak se odpad z domácností dostává až k dalšímu zpracování. Projekt měl nejen vzdělávací, ale i výchovný rozměr — děti si uvědomily, že třídění odpadu není jen povinnost, ale i způsob, jak chránit životní prostředí. Součástí projektu byla návštěva třídírny odpadu Esko–T v Třebíči, kde se žáci zúčastnili výukového programu. Na vlastní oči viděli, jak se odpad třídí, lisuje a připravuje k dalšímu využití. Děti si odnesly nejen nové poznatky, ale i motivaci k aktivnímu třídění doma. V rámci terénního šetření žáci počítali kontejnery na tříděný odpad v obci a zakreslovali je do katastrální mapy. Pomocí statistik společnosti EKO–KOM porovnávali množství tříděného odpadu na jednoho obyvatele České republiky s údaji za obec Stonařov. Výsledky byly překvapivé — zatímco v třídění papíru obec zaostává za republikovým průměrem, v oblasti plastů a skla ji naopak výrazně překonává. Velmi příznivý bylo i srovnání hmotnosti směsného odpadu na 1 obyvatele ČR — 225 kg a průměr náš, který činí 152 kg. Projekt se promítl i do dalších vyučovacích předmětů. V pracovních činnostech žáci nejen vytvářeli propagační materiály pomocí aplikace Canva, ale také kreativně využili odpadový materiál — vznikly originální dekorace a výzdoba školy, které připomínají důležitost recyklace. Ve výtvarné výchově vznikla kreativní díla na téma Cesta odpadu, která jsou vystavena na školní nástěnce. Celý projekt vyvrcholil společným heslem: „Třiďme odpad — má to smysl!“. Děti si odnesly nejen nové znalosti, ale i pocit, že mohou svým chováním ovlivnit budoucnost naší planety.