Základní škola a Mateřská škola Stonařov

Základní škola Stonařov

1. třída

1. třída
01234
PoČjPrvČjTv
ÚtČjMVvČj
StČjMČjHv
ČtČjMPrvTv
ČjMČj

Fotogalerie 1. třídy

Den včel

Den včel


20. květen 2025, 21. květen 2025

V úterý 20. května, na Světový den včel, proběhl u prvňáčků projektový den nazvaný „Den včel“. Děti se seznámily s tím, proč jsou včely důležité pro přírodu i člověka, jak pomáhají při opylování rostlin a co všechno se děje v úlu. Povídali jsme si o vývojových stádiích včely, o práci včelích dělnic a životě celé včelí kolonie. Děti si vyzkoušely různé aktivity — běhací čtení s texty o včelách spojené s luštěním tajenky, počítání příkladů se včelí tematikou, tvorbu vlastní knížky o včelách i výtvarné a rukodělné činnosti. Projektový den dětem přinesl nové poznatky i příležitost rozvíjet čtenářské, matematické a výtvarné dovednosti.

Den matek

Den matek


12. květen 2025

V pondělí 12. května jsme ve škole přivítali maminky, tatínky, babičky, dědečky i sourozence našich prvňáčků. Děti si pro ně připravily odpolední program ke Dni matek. Zazněly básničky, zpívalo se, tančilo — a nechybělo ani předávání dárečků, které děti s láskou vyráběly po několik týdnů. Maminky si domů odnesly přáníčka, papírové květiny, vlastnoručně zdobené vázy, papírová srdce, květináče s tulipány i malované portréty v srdíčkových rámečcích. Celá akce proběhla v příjemné atmosféře a hodinový program utekl jako voda. Věříme, že jsme všem maminkám i ostatním hostům udělali radost a že si odpoledne s námi užili. Už teď se těšíme, že si podobnou akci příští rok opět zopakujeme.

Projekt Jaro

Projekt Jaro


4. duben 2025 až 24. duben 2025

Jaro je třetí částí cyklu třídních projektů „Rok ve čtyřech ročních obdobích“, do kterých se prvňáčci v tomto školním roce pustili. Navázalo na projekty Podzim a Zima, které proběhly v říjnu a v únoru. Téma prolnulo prakticky všemi předměty. V prvouce jsme jaru věnovali velký tematický celek, učili jsme se o jarní přírodě a změnách, které v ní v tomto ročním období probíhají, a na vycházce jsme hledali první jarní květiny a učili se je poznávat. Český jazyk nám jaro přinesl i do čtení a psaní — o jaru jsme četli řadu textů, psali jsme jarní věty. V matematice jsme ve skupinkách skládali početní puzzle s jarními květinami. V hudební výchově jsme se naučili zpívat píseň Hra na květiny, v níž jsme si připomněli řadu rostlin, které na jaře rozkvétají, a také píseň Kudy chodí jaro. Ale především jsme malovali a vyráběli jarní výzdobu třídy a školní chodby. Ke konci školního roku pak celou sérii projektů uzavřeme ještě závěrečným dílem Léto.