
0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
Po | Čj | Prv | Čj | Tv |
Út | Čj | M | Vv | Čj |
St | Čj | M | Čj | Hv |
Čt | Čj | M | Prv | Tv |
Pá | Čj | M | Pč | Čj |
V úterý 20. května, na Světový den včel, proběhl u prvňáčků projektový den nazvaný „Den včel“. Děti se seznámily s tím, proč jsou včely důležité pro přírodu i člověka, jak pomáhají při opylování rostlin a co všechno se děje v úlu. Povídali jsme si o vývojových stádiích včely, o práci včelích dělnic a životě celé včelí kolonie. Děti si vyzkoušely různé aktivity — běhací čtení s texty o včelách spojené s luštěním tajenky, počítání příkladů se včelí tematikou, tvorbu vlastní knížky o včelách i výtvarné a rukodělné činnosti. Projektový den dětem přinesl nové poznatky i příležitost rozvíjet čtenářské, matematické a výtvarné dovednosti.
V pondělí 12. května jsme ve škole přivítali maminky, tatínky, babičky, dědečky i sourozence našich prvňáčků. Děti si pro ně připravily odpolední program ke Dni matek. Zazněly básničky, zpívalo se, tančilo — a nechybělo ani předávání dárečků, které děti s láskou vyráběly po několik týdnů. Maminky si domů odnesly přáníčka, papírové květiny, vlastnoručně zdobené vázy, papírová srdce, květináče s tulipány i malované portréty v srdíčkových rámečcích. Celá akce proběhla v příjemné atmosféře a hodinový program utekl jako voda. Věříme, že jsme všem maminkám i ostatním hostům udělali radost a že si odpoledne s námi užili. Už teď se těšíme, že si podobnou akci příští rok opět zopakujeme.
Jaro je třetí částí cyklu třídních projektů „Rok ve čtyřech ročních obdobích“, do kterých se prvňáčci v tomto školním roce pustili. Navázalo na projekty Podzim a Zima, které proběhly v říjnu a v únoru. Téma prolnulo prakticky všemi předměty. V prvouce jsme jaru věnovali velký tematický celek, učili jsme se o jarní přírodě a změnách, které v ní v tomto ročním období probíhají, a na vycházce jsme hledali první jarní květiny a učili se je poznávat. Český jazyk nám jaro přinesl i do čtení a psaní — o jaru jsme četli řadu textů, psali jsme jarní věty. V matematice jsme ve skupinkách skládali početní puzzle s jarními květinami. V hudební výchově jsme se naučili zpívat píseň Hra na květiny, v níž jsme si připomněli řadu rostlin, které na jaře rozkvétají, a také píseň Kudy chodí jaro. Ale především jsme malovali a vyráběli jarní výzdobu třídy a školní chodby. Ke konci školního roku pak celou sérii projektů uzavřeme ještě závěrečným dílem Léto.