Základní škola a Mateřská škola Stonařov

Základní škola Stonařov

8. třída

8. třída
012345678
PoČjMAjChVo
ÚtMČjFDTvNj
StČjMVzAjZVp
ČtNjMInfChAjDVvHv
MČjFTvZ

Fotogalerie 8. třídy

Průmyslová revoluce

Průmyslová revoluce


duben 2025

V měsíci dubnu proběhl v osmé třídě projekt s názvem Průmyslová revoluce. Ve výtvarné výchově nejprve žáci nalezli slavné vynálezce a poté jejich vynálezy ztvárnili kresbou suchým pastelem. V pracovních činnostech si vybrali několik vynálezů, které se pokusili vyrobit z odpadních materiálů. Vznikly tak modely lodního šroubu, parního stroje, dalekohledu. V dějepise pomocí programu Canva vytvořili myšlenkovou mapu. Vše bylo vystaveno na chodbě školy, opět se prokázala kreativita žáků.

Čistá Vysočina

Čistá Vysočina


7. duben 2025 až 11. duben 2025

Kraj Vysočina v rámci projektu Zdravý Kraj Vysočina vyhlásil již XVI. ročník akce s názvem ČISTÁ VYSOČINA. Naše škola se každoročně úklidu podél komunikací účastní, je i součástí celoškolního plánu environmentální výchovy. Snahou je vychovávat žáky k nezištné pomoci k přírodě, nést odpovědnost za své chování a jednání k životnímu prostředí. Během týdne od 7. do 11. dubna se do úklidu zapojilo 6 tříd. Děti z 1., 2. a 3. třídy se s velkým elánem rozeběhly po uličkách v samotném městysi a jeho nejbližším okolí. Naši páťáci vyrazili směr Otín, osmáci měli za úkol uklidit podél komunikace na Dlouhou Brtnici a naši největší deváťáci si hlavu provětrali den před přijímačkami na střední školu směrem na Třešť. Ať je náš Stonařov čistější a zase „krapet“ krásnější!

Celoškolní projekt „Jaro“

Celoškolní projekt „Jaro“


1. duben 2025

Ústředními tématy letošního druhostupňového projektu bylo „Jaro“ a „Velikonoce“. Žáci pracovali v pěti dílnách s různorodým zaměřením napříč třídami. Pod sloganem „Jaro v hudbě“ bylo bádáno o životě a díle hudebních velikánů Smetany, Dvořáka či Vivaldiho. V další dílně bylo zase objevováno jaro v literatuře, to vše zpestřeno třeba pečením velikonočních pochutin. Třetí skupina nám připravila exkurz po různých částech světa s pojednáním, jak se v daných místech slaví Velikonoce, a co je pro tyto oslavy příznačné. Dvě zbývající dílny byly prioritně zaměřeny na rukodělnou výrobu různých velikonočních dekorací a též na sofistikovanější postupy pletení pomlázky, což vyžadovalo nemalou zručnost. V závěrečných prezentacích se všechny skupiny navzájem seznámily se svými výtvory a výsledky bádání, což bylo také hlavním cílem pestrého projektového dopoledne. Poděkování za aktivitu zaslouží všichni tvůrci a také učitelé za přípravu témat a koordinaci činností.