
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Po | Čj | Př | M | Aj | Ch | Vo | ||
Út | M | Čj | F | D | Tv | Nj | ||
St | Čj | M | Vz | Aj | Z | Vp | ||
Čt | Nj | M | Inf | Ch | Aj | D | Vv | Hv |
Pá | M | Čj | F | Pč | Tv | Z |
V měsíci dubnu proběhl v osmé třídě projekt s názvem Průmyslová revoluce. Ve výtvarné výchově nejprve žáci nalezli slavné vynálezce a poté jejich vynálezy ztvárnili kresbou suchým pastelem. V pracovních činnostech si vybrali několik vynálezů, které se pokusili vyrobit z odpadních materiálů. Vznikly tak modely lodního šroubu, parního stroje, dalekohledu. V dějepise pomocí programu Canva vytvořili myšlenkovou mapu. Vše bylo vystaveno na chodbě školy, opět se prokázala kreativita žáků.
Kraj Vysočina v rámci projektu Zdravý Kraj Vysočina vyhlásil již XVI. ročník akce s názvem ČISTÁ VYSOČINA. Naše škola se každoročně úklidu podél komunikací účastní, je i součástí celoškolního plánu environmentální výchovy. Snahou je vychovávat žáky k nezištné pomoci k přírodě, nést odpovědnost za své chování a jednání k životnímu prostředí. Během týdne od 7. do 11. dubna se do úklidu zapojilo 6 tříd. Děti z 1., 2. a 3. třídy se s velkým elánem rozeběhly po uličkách v samotném městysi a jeho nejbližším okolí. Naši páťáci vyrazili směr Otín, osmáci měli za úkol uklidit podél komunikace na Dlouhou Brtnici a naši největší deváťáci si hlavu provětrali den před přijímačkami na střední školu směrem na Třešť. Ať je náš Stonařov čistější a zase „krapet“ krásnější!
Ústředními tématy letošního druhostupňového projektu bylo „Jaro“ a „Velikonoce“. Žáci pracovali v pěti dílnách s různorodým zaměřením napříč třídami. Pod sloganem „Jaro v hudbě“ bylo bádáno o životě a díle hudebních velikánů Smetany, Dvořáka či Vivaldiho. V další dílně bylo zase objevováno jaro v literatuře, to vše zpestřeno třeba pečením velikonočních pochutin. Třetí skupina nám připravila exkurz po různých částech světa s pojednáním, jak se v daných místech slaví Velikonoce, a co je pro tyto oslavy příznačné. Dvě zbývající dílny byly prioritně zaměřeny na rukodělnou výrobu různých velikonočních dekorací a též na sofistikovanější postupy pletení pomlázky, což vyžadovalo nemalou zručnost. V závěrečných prezentacích se všechny skupiny navzájem seznámily se svými výtvory a výsledky bádání, což bylo také hlavním cílem pestrého projektového dopoledne. Poděkování za aktivitu zaslouží všichni tvůrci a také učitelé za přípravu témat a koordinaci činností.